Slutet inte så gott....

Nigel började ringa oavbrutet, ibland gråtande, ibland hotfull och arg. Det var mitt fel om dottern dog. Jag hänvisade till brittiska ambassaden, affärsbekanta, familj etc som skule kunna hjälpa honom istället för en fulltändig främling i Sverige men det ville han inte höra på. Fast jag hela tiden spelade ett spel så blev det jättejobbigt.

En dag ringde han och grät i telefonen och sa att Jane hade avlidit på sjukhuset. Är du nöjd nu, skrek han i telefonen. Var det det du ville? Jag anade väl att alltihop var ett skådespel men det var ändå obehagligt.

Någon dag senare ringer han igen och vill att jag ska sätta in pengar på ett konto så att inte alla hans smycken skeppas till Sverige. Han har fortfarande problem med de nigerianska bankerna, säger han. Nu säger han knappt ett ord om jane utan pratar bara om att han behöver pengar igen..snabbt. Jag nekar naturligtvis även denna gång och då skrioker han fula ord åt mig i telefonen och att jag är ansvarig för Janes död...

Sedan går det någon vecka och jag hör inte ett knyst förrän han plöstligt ringer från London. Nu skrattar han och säger att Jane mår finfint och att han hoppas att jag har mått riktigt dåligt. Då blockerar jag honom från msn och sedan har jag inte hört ett ord. Antagligen har han hittat ett nytt "offer". Kan bara hoppas att det inte drabbar någon fattig.

Jag vet inte när jag får tid men nästa inlägg ska handla om Jacques från Monaco, som ville skaffa lite bekanta i Sverige eftersom han skulle börja jobba I Stockholm. Först behövde han bara lite hjälp med möbler som skulle flygas från Argentina...jojomen..fantasin hos vissa är otrolig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0