Alltid tar det slut...när det är som roligast...

..,eller hur? Igår tog säsongen slut för min sons hockeylag. Förra våren var fruktansvärt, grymt spännande långt inpå vårkanten men igår föll de under strecket fast de vann sin match. Men de var beroende av andra lag och det sprack..Alla vi som hållit tummarna så att de vitnar, för att det här unga laget skulle lyckas ända upp i det allsvenska kvalet, får hitta på något annat nu. Och min son Daniel som precis hade kommit igång på allvar efter en skadefylld säsong. De sista matcherna var han GRYYYYM. Som vanligt. Men nu är det slut. Undrar var han spelar nästa säsong. Blir han kvar i Sverige eller bär det av ner på kontinenten? Ja, den som lever får se. Min kära svärdotter Maria vill nog också ha ett ord med i laget, men Marias mamma Barbro och jag åker gärna på visit neråt Medelhavet...bara så ni vet...:)

Har haft salsakurs ikväll...så kuuul...men tyvärr sista gången ...på ett tag.

Har skannat igenom bokrean lite och gjort upp en liten plan, som ser ut ungefär såhär:

Gatans parlament/Anna-Lena Lodenius
Civil olydnad/Henry David Thoreau

Gucka/Henrik Francke
Mina fastrars mat/Paolo Roberto

Anteckningsböcker/Leonardo DaVinci

Stil/Camilla Thulin
Chic
Modets historia

Prismas lilla franska ordbok
Prismas lilla italienska ordbok

Karismakoden/Eva Kihlström

Konst och arkitektur/Paris, Rom

Våld - en historia om kärlek och Älskad, saknad/ Joyce Carol Oates
Den femte sanningen/Doris Lessing
Räddaren i nöden/JD Salinger

1-2-3 Strindbergklassiker

1-2 kriminalromaner...kan bli Leif GW...en i alla fall...

+ någon eller några till eller - någon eller några...det kan bli lite lust- och impulsköp också...längtar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0