Förälskelse på Internet...

...veckan som gick blev jag förälskad på riktigt. Föremålet för mina ömma känslor fanns på en bild på Internet. När jag såg hans vackra mörkbruna ögon smälte mitt hjärta fullständigt. Hans namn är Duncan och han bor långt långt härifrån, på andra sidan Atlanten. Jag skulle ge nästan vad som helst för att få hålla honom i min famn...
Chansen att vi ska mötas på riktigt, i verkliga livet, är dock minimal. Och tur är nog det.
Duncan är nämligen en liten sju veckor gammal hundvalp, som hittade fastfrusen i isen I Maryland I USA. Ensam, övergiven, genomfrusen och hungrig.  Duncan fick brytas loss ur isen, men verkar ha klarat persen bra. Hur han hamnade på isen vet ingen i nuläget. Om två veckor ska veterinärmyndigheten där han vårdas försöka hitta en ny ägare. Hade Duncan bott I Sverige hade jag inte svarat för mina handlingar. Jag har alltid haft ett gott öga till övergivna djur...och ibland även människor...men mitt sunda förnuft har talat och sagt att hädanefter ska inga nya, söta djur flytta in hos mig. Och därmed basta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0